10 dagars examen har börjat i den franska skolan

ANDAS UT IDA

....

har precis gjort le BAC i filosofi. jag kunde inte förankra den fakta jag skrev i nâgot fôrutpm det som kom upp i huvudet. frâgan löd "faut-il oublier le passé pour se donner un avenir" ungefärg "mâste man glömma det passerade för att kunna fâ en framtid" Typ om jag ens förstod rätt det vill sâga.. jag fick inte ens använda en ordbok. allt är sâ strängt. det är tillochmed vakter som gâr mellan bänkarna och som föjler en till toaletten(tack och lov vântar de precis utanför dörren och föjler inte med in). men nu satt jag där trorts allt i tre timmar och skrev och tänkte sâ jag fick ont i hela kroppen.

ibörjan var man tvungen att stänga av och lägga fram sina mobiler pâ katedern där en av de TRE ôvervakarna fanns. efter typ 15 minuter ringer en mobil och alla tittar omkring, tur att jag inte är den skyldige tänkte jag och fortsatte skriva. (allvariga konsekvenser kan nämligen tillkomma...) sen efter 5 minuter ringer samma mobil igen och övervakaren säger argt "VEMS är den?" och sâ tittar jag upp och ser att han hâller upp en hello-kitty-beklädd liten svart otoalla-dola mobil (haha anna) och ja, den är min. har lânat den av en vän i frankrike = inte min. kände inte igen ringsignalen men det var för att det var väckaklockan som hade satt igâng! har inget minne av att jag bett den ringa just 08:15.. och även om man stänger av ljud och stänger av den ringer ju alarmet pâ högsta volym ändâ! hehe. pinsamt. som tur hände inget annat förutom ett par blängande blickar frân omgivningen. SORRY att jag stört er! men deras snytningar stör mig varje gâng de ens börjar prassla med deras näsduks-förpackningar.

nej nu ska jag inte vara skamsen eller bitter. har ju trots allt gjort provet och i eftermiddag är det litteratur.
imorgon geografi och historia.. sen nâsta vecka femhundra till prov! vi fâr se hur det gâr. men ärligt tror jag inte alls att jag kommer kunna klara le bac eftersom den är sâ fruktansvärt svâr..

I alla fall,
ikväll ska jag försöka lägga upp lite bilder frân u-n-d-e-r-b-a-r-a paris.Hade velat stanna där for ever och aldirg komma tillbaka till Barr//

Postat av: Mika

Underbara Ida! Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra för dej! Pussar <3

2010-06-17 @ 18:10:40



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva