det gâr inte att âka här ifrân

Det är 33 grader i skuggan. Klâderna klibbar fast mot huden. Fotsulorna skriker mot den svarta asfalten. Jag stoppar in mitt huvud i gympasalens dusch varje timme och lâter det svalkande vattnet rinna längs ryggtavlan. Det är kvavt och jag är inte ens i solen. Sedan i lôrdags morgon har jag konstant befunnit mig i gympasalen där jag och mina vänner varje dag framför dansföreställning. Jag okar inte dansa mer men det är sâ otroligt roligt, . Det är trots allt tufft som fan. Gâr upp 06:45 och gâr och lägger mig vid midnatt. Jag är helt slut slut slut. Lider av sömnbrist sedan 3 veckor tillbaka. Skriver för att det var riktigt längesen ngt häde i min blogg. Jag lever ju! Men jag kom in pâ internatet för att tömma rummet (ja det är dags) och smet hit.

De sista veckorna här har varit underbara. Jag har upplevt hela den franska examenperioden och själv deltagit. Upplevt hur man slutar skolan (i sverige tar man studenten) här hände typ inget förutom en mega-fest i Strasbourg med alla ârskurs treare. Varit pâ Strasbourg musik-festival. Poolparty i mânskenet med amerikanare. Jag kan inte förstâ att jag âker hem redan pâ tisdag nâsta vecka. Pappa köpte biljett idag. Packa gör jag pâ mângad. Om 2 timmar är det dags fôr dagens 3 föreställning och hela helgen gâr ât att leva i i stängd i en oventilerad gympasal i timmar. Men jag är tillsammans med mina franska vänner och det slâr allt. Vill vill vill inte lâmna allt. nu.
Har inte haft tid att ladda in foton frân ganska länge. Men ngra som jag laddade in i datorn sist som jag inte lagt upp kommer hâr. Detta är liite var jag hunnit gôra (2 veckor tillbaka):
Rensat internatrummet. Nu är alla väggar kala, alla dammrâttor tittar ut där mina böcker legat och tepâsarna i fönstret har jag gett bort.



Gjort le bac med andra franska eleverrr


Njutit av sommaren. DOCK är jag blek som en cul.


gâtt masssaaaaa barfota.


festat


sprungit i fâlt i solnedgângen

Umgâts med ASSIAAA; som flyttar till Canada imorgon med sin familj!

njutit en sista gâng av de alsaciska läckerheterna. (heehee) kommer i alla fall sakna TARTE FLAMBéE och Tourte alsacienne och inte "kakan" pâ bilden; Bretzel.

Besökt morföräldrarna en sista gâng och klättrade upp i ruinen! VÄRLDENS utsikt.


Promenerat i vinodlingarna..
avlsutar med en sommarbild.

à TOUT!

Postat av: emma

så fina bilder!

2010-07-01 @ 22:01:01
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Anna

Fin och uppochner och bra tid du har haft, verkligen. Och vackra foton.

Välkommen hem älskade du <3

2010-07-02 @ 12:18:39
Postat av: A´son

WOOOOWW, Vad häftigt! Vi ängtar efter dig!!!!!

Kram

AAAA

2010-07-02 @ 22:40:07
Postat av: Anonym

Älsklings IDA , vilken lycka allt du fått erfara o upplevt

Underbara bilder!!! Du är så fin!!LOVE U

Mamut

2010-07-06 @ 22:59:34
Postat av: Anonym

Älsklings IDA , vilken lycka allt du fått erfara o upplevt

Underbara bilder!!! Du är så fin!!LOVE U

Mamut

2010-07-06 @ 23:00:11



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva