9.81

oooooookeeeeeej
ska försöka göra denna histoira kortfattad.

hela eftermiddagen har varit helt upp och ner. grâtit och skrattat. jag gick med manon ner till skolan för att fâ reda pâ examen resultatet. genast när jag kom fram meddelade min rektor att jag inte klarat den.
senare när jag tagit adjô till alla, helt slut i huvet och tömd pâ târar kommer jag pâ att jag ândâ vill veta resultated av min examen. sâ rektorn ringer rektoratet i strasbourg och ber dem faxa min "dossier". jag var redo att snabbt bege mig tillbraka till värdfamiljen igen för att kl 15 ta mig till flygplatsen.
men faxet som kom ändrade allt.
fôr att klara le bac mâste man ha minst 10p / 20. jag som knappt pluggat och som varit sâ okoncentrerad pâ flera lektioner kunde aldirg ana att siffrorna 9.81 stog pâ mitt papper. de som har frân 9 upp till 9.99 mâste gôra en muntlig bac pâ torsdag för att klara bacen, det är alltis^en slags 2 chans men mycket mer intensivare men kortare.
jag blev sâ sjukt chockad! OJ jag klarade nästan bacen. Fan vilken osis att jag inte hade 0.19 p mer heheheh besvikenhet. men men jag ska ju hem till sverige nu sâ hejdâ!
MEN dâ bôrjade min rektor insistera att neej du mâste ju stanna och gôra detta pâ torsdag; bara 2 dagar kvar ju! du kommer klara det. och denna nyhet att den svenska utbytesstudenten nâstan klarat bacen mot alla odds spred sig och helt plôtsligt befann sig alla lârare och mânga elever pâ rektoratet och fôrs^kte ôvertala  mig. jag ringde pappa men pappa bara nej du ska komma hem vi ska juj till sommarstugan; ! eh han förstâr inte hur nâra jag var en FRANSK examen. och min flygbiljett kan jag inte bara kasta bort sâ dâr och kôpa en ny. la pâ. och alla hoppade pâ mig och försôkte overtala mig att stanna
sen sa dem alla MEN VI BETALAR DIN FLYGBILJETT!!!!!!!!!!!!! bara du stannar.
jag borjade grâta.
herre gud
sen har jag minnes luckor pga av detta dâsiga huvud i 30 grader varm luft.
tillslut lyckedes vi boka om min biljett pâ airfrance, men bara tanken att lârare och rektorn och elever var villiga att betala min biljett var helt over the top.
jag skrattade och grât och min engelska lârare ringde upp min pappa och overtalade honom, det âr ju bara 3 dagar extra!
sâ JAG STANNAR ! hoppas pâ det bâsta och âlskar alla generôsa och hj^lpsamma mânniskor runt omkring mig.
kan inte. beskriva. glädjen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag gôr omprov i litteratur och filosofi; maste plugga nu; proven âr pâ torsdag morgon i strasbourg
min philosofilärare gav mig lite tips och till mig och en annan i min klass som hade 9.87 pâ bacen. (oj) min värdsyster som plugggat röven av sig hade 15.31; hur kunde jag fâ 9.81? jag âlskar dessa siffror nu. i alla fall erbjôd hon sig att jag fick sova hos henne i strasbourg pâ onsdag kväll. alltsâ hos min filosofilärare. hur mycket lycka kan det bli?
BONHEUR à TOUS.
och
kârlek till alla.

Postat av: Anna

BONNE CHANCE!

2010-07-06 @ 23:37:41
Postat av: Anonym

Shit!

Jag som trodde jag blandad ihop dagen för din hemkomst. Nu gråter jag med, Ida. Du är verkligen en kämpe. Vi syns snart. massor av kramar AAaa

2010-07-07 @ 21:49:02
Postat av: Anonym

Lycka till ! men mest av allt längtar efter dej!

Good luck tomorrow!

Pussar mamutten

2010-07-07 @ 23:15:47
Postat av: billie

herre. gud. ida, du är... jag finner inga ord!

2010-07-08 @ 15:54:57
Postat av: emma

lycka till ida!!!

2010-07-10 @ 22:15:13



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva