passez-moi d'action svp..

Le week end est passé vite. Au debut j'étais un peu frustre parce que j'avais rien à faire. Ben, le vendredi j'avais sommeil quand même et je me suis couché tôt. Le lendemain je mangais le ptit dej, pain blanc et nutella. Après une copine, un copin et ma soeur d'accueil sommes allés à Strasbourg pour voir le championship de Taekwondo en France. Ce sport, lequel est pas très connu en Suède, est très violant. Malgré ça, c'était sympa.
Le soir, on avait des copins de la famille ici, on a mangé bien et puis ils sont éxpliqué des histoires trop bizarres mais assez drôles, comme j'ai rigolé...

I alla fall; ni som inte forstar franska; sa har min helg varit lugn. Har saknat BERLIN sa mycket. Vi akte, min lilla klass pa 5 pers och min paralellklass med buss i 15 timmar. Det snoade ngt fruktansvart och autobahn var hal. Sov lite och vi kollade pa Slumdog Millionaire. I Berlin var  vi pa DDR museum, Judiska museet, East Side Gallery, Check Point Charlie och historiska muset. och le REICHTAG = rikstagen! Dar gick vi och snusade efter Angela Merkel men hon var inte dar. Lite shopping hann vi ocksa. Vi var dar i 3 dagar och bodde hos tyska vardfamiljet. Jag och Océ bodde i Mahlow sôder om Berlin, i en supertrevilg familj; och turligt nog bodde Morane och Rox i grannfamiljen! Var vardmamma kunde liite svenska och var suepr glad i mig och sa hela tiden "den svenska flicka!" vi sov i dotterns rosa barbie rum och jag var glad eftersom det fanns element over allt som stod pa MAX = jag fros inte ngn gang. skillnad fran har ; jag fryser hela tiden. hela tiden.

Har ocksâ, som alla andra som ar i Frankrike just nu, atit LA GALETTE. Det ar en târt-kaka som ats hela januari. den ar oftast lite torr och smakar inte jattemycket. det som ar roligt med den ar att det gommer sig en liten porslinsfigur som kallas "La fève". den som far la fève kronts till kung for kvallen och far bara en krona som legat runt kakan. Jag har blivit det en gang och hyllades ;D

Och just det; jag sag Avatar 3D forra veckan. Jattebra film. Kanske for att jag hade laga forvantningar, men anda. Jag skulle kunna se den igen! 3D var skitcoolt och scenerna blev sa mcyket mer levande. Avatar..vackra! Har sett manga bra filmer i france, vill garna kopa filmen LOL som jag sag for ett tag sen. Den ar fransk och mkt vard att se.

Skall duscha nu for jag fryser..


Postat av: Anonym

miss u o

m a mu t

2010-01-18 @ 21:36:43
Postat av: Anna

aah, du skriver så bra och intressant! älskar att läsa om vad du gör. det där med gallettes, haha små porslinsfigurer i kakor. tänk om man skadar tanden när man käkar dom?

ahahaha, så roligt att du hyllades också :D kan tänka mig det! :D



kul att du gillade berlin. jag gör det med, aber das weisst du ja.



pluss och klam!

2010-01-18 @ 22:39:59



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva