har inte en mobiltelefon lângre

Det viktigaste med detta inlägg blir detta:

>>>>> Om du/ni skulle fâ ett samtal eller ett sms pâ ett främmande sprâk, tillexempel franska, av en frâmmande MAN, tillexempel en fransMAN, fast det stâr att det âr jag somm ringer/smsar, det är INTE jag. Detta âr pâ grund av att igâr sâ glômde jag olyckligtvis min mobiltelefon i tâget hem frân en trevlig eftermiddag i Straset.  <<<<<


Detta upptâcktes i rummet pâ internatet dâ jag vänt upp och ner pâ allt. Jag och Roxane fick tillochmed tillstând att gâ ut fÔr att leta pâ vägen mellan stationen och internatet. DOck utan resultat. I alla fall sâ ringde min kâra mamma min mobil innan hon visste att den var borta, och en fransman svarade. TREVLIGT.
I alla fall sâ har jag ringt och skickat massa sms pâ franska, utiall denne man skulle lâsa smsen, men han har sedan igâr, nar min mamma ringde, inte svarat. Han kommer nog behâlla den för sig sjâlv. Och mitt fina lilla Eiffletorn-mobilsmycke. Alla mina bilder, sms, anteckningar, kontakter m.m
Tur fôr honom att allt stâr pâ svenska! Han lâr ju fatta allt.

I alla fall gâr det inte kontakta mig fôr tillfâllet.
Kanske maste jag ânda ko^pa en ny innan Berlinresan pâ sôndag.
Kanske var det ödet som ville detta, som straffade mig, att jag dragit ut pâ att köpa en fransk mobiltelefon hela tiden. Ben, maintenant je dois. (Nu mâste jag) Men hur skall jag nu hâlla reda pâ tiden och kuna gâ upp p^moroonen; vaknar ju alltid till Eletric Feel med MGMT. Nu maste jag reparera min sôndriga armbandsklocka och gâ upp pâ morogonen nâr internatbrandlamrsklockan ringer
Bon
i ôvrigt var det trevligt innan detta skedde. âkte till Straset med tvâ vânner och vi gick i second hand butik och kollade in rean. I Frankrike âr rean inte "individuell" av âffârerna utan staten har bestùmt 3 perioder per âr som alla butiker fôljer och maste folja.

Nu skall jag hem till Assia. Sen har jag kurs igen vid 15.00, Engelska, det blir facile. Hejdâ.

ps. det snöar jâââttemycket ute! et mes ieps ont froid

Postat av: A´son

Vad tråkigt! Tyvär måste man göra vissa misstag själv innan man verkligen lär sig. Det är precis med mobiltelefoner som med resten av livet.Men det kunde ju varit värre! Det var ju kul, det andra. SMSá oss så vi får ditt nya nr.

Kramar AAAA

2010-01-07 @ 22:16:53
Postat av: Emma

dum fransman som tar din mobil :* hoppas att han blir lite vettig och lämnar tillbaka den! puss

2010-01-07 @ 23:25:08
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Anonym

sut alor ! men jag hoppas den kommer till rätta bara för att du ska få dina telenr o bilder , dina fina bilder!!

pussar o 1000 kramar mamut

kan du msn a??

2010-01-08 @ 15:42:03



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva