pâ ständigt resande och upptäckande fot

forlat att jag inte uppdaterat pâ lânge! det har funnits sa mycket saker att gora och uppleva sa jag har slappt lite pa bloggandet. men nu kommer en liten uppdatering i alla fall!
har lov nu sedan 1 vecka tillbaka. lovet inleddes med billie pa strasbourg gator och klubbar dar vi traffade bade trevliga fransman och amerikanare. jag hade fatt lana paulines lagenhet mitt i centrala straset vilket underlattade otroligt mycket. vi kopte pain au chocolat och baguett pa moronen dagen efter i ett narliggande boulangerie. inoubliable!  (klicka pâ bilderna for att gora dem storre!)

jag blev sjuk pa lordagen typ la rhume och la gastro, la rhume hâller fortfarande i sig (mer ân 1 vecka senare!)
jag har aven varit pâ championship i taekwondo i strasbourg med assia, ferat och manon. det var en valdigt valdsam sport men ganska spannande haha.

jag hade kopt biljetter till rennes som ligger i västra frankrike i Bretagne pâ torsdagen och borjade den lânga resan tidigt pâ morgonen. skulle halsa pa en kompis W som bor dar! resan var lang.. TVG till Paris CDG, sen byta till tâg TGV till Rennes. Lyssnade pâ hur manga lâtar som helst pa taget, skrev dagbok och betraktade landskapet som susade forbi. I barr var det skiiitmycket sno, innan Paris var allt skitfult. men efetr Paris var landskapet inte snotakct utan gront och solen sken som bara en sol kan gora over kullarna! alla tittade pa mig nar jag klev omkring med min stora oranga backpacker ryggsack helt sjalv, ung och nyfiken!

Dagen efter upptacktes Rennes. Det ar en underbart fin stad. Havsvindar drog genom gatorna (i alsace blaser det aldrig). Det fanns hur manga crêperier som helst, typsikt Bretagnskt. Byggnaderna var fina och jag var glad hela dagen.

Vi at galette, alltsa crêpe salées som var valdigt goda. Och tittade pâ serier pâ datorn! Upptackte SPACED som var skitrolig och bra. (se den!)

igâr âkte jag "hem". sov i strasbourg hos Pauline och âtervande till petit Barr idag. Barandes pa min oranga backpackerryggsack genom snon... back to reality!
Men lovet ar ju inte slut! och det kommer mera ;D

// amour ida


Postat av: Anonym

Vad kul att du tog dej till vackra Rennes ,havslukt i nosen är aldrig fel

Hoppas lilla Barr är lika vackert i vinterskrud?? eller är det vår där??

Här as mycket snö, längtar också efter vårsol o gröna fält vårfåglar !!

Puss o kram miss U

mamut

2010-02-16 @ 23:06:04
Postat av: A. Z.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

du är så fin!!!

2010-02-16 @ 23:47:19
Postat av: emma

åh, vad underbart det låter! himla fina bilder också. puss!

2010-02-17 @ 17:56:45
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: A´son

Oh, Så fina bilder.Vad mycket du får uppleva. Mankänner doften av crepes. Mmmmmm Blir resesugen... Och nu bär det av. Vi tänker på dig, vi kommer i alla fall lite närmare.

KRAMAR A

2010-02-17 @ 23:21:56
Postat av: Billie

Det ser förträffligt ut. Can't wait tills vi träffas igen och får berätta om våra upplevelser. Jag kan inte skicka sms till svenska nummer (low på credit) och mina sms till ditt franska nummer verkar inte gå fram? WHY???

PUSSOKRAM

2010-02-20 @ 15:38:32
URL: http://billieenfrance.blogg.se/
Postat av: Tiny tiny tiny tiny tiny

Oj oj oj jag har verkligen missat en del haha.. Får ta igen det så snart jag har tid! ;) Sketsnygga bilder Ida-boo, både på dig och det sköna landet!

Nästa vecka har jag sportis, FRANKRIKE PERHAPS?!?!? Hehe don't know.. ;)

BISOUS från Tiny



P.S. Kolla mina (jättefula) videos i min blogg ;D

2010-02-23 @ 20:58:26
URL: http://tinyz.blogg.se/
Postat av: A.Z.

ida, kan du inte berätta hur konserten var?

jag har avaktiverat mitt fb-konto, så svara inte där. sms istället!

kramar

2010-02-23 @ 22:11:43



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva