Vart är hem?

Jag är inte hemma, jag är hemma.
Min mamma brukar säga "mitt hem är där jag är"..och där man känner sig hemma. Jag är i Småland hos min morfar. Lycklig över att vara här blir jag detta till trots barnsligt sentimental att lämna det hem som alltid funnits på samma plats i mitt snart 19 åriga liv, med tanke på att jag flyttat X antal gånger med min familj. Men detta hem har alltid funnits, dit jag är välkommen när jag vill. Nu hör jag morfar snarka i sin sängkammare. Jag fick en av hans skjortor idag eftersom jag sa att jag gillade den väldigt mycket. Den ska jag bära imorgon på tåget hem och det blir bara jag som vet att det är min morfars. Alla andra omkring kommer vara helt omedvetna, men för övrigt skulle de ändå inte bry sig. Jag kommer i alla fall vara onekligt stolt.
Snart bär det tillbaka hem till Frankrike, till grodlår, förvirring och fransk vår. Jag har aldrig känt mig mer villig att lämna Sverige förut.


Postat av: Ronja

har försökt ringa dig..

du kan ju ringa imorgon kväll efter 19. massa pussar och kramar!

2010-04-16 @ 22:18:24



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva