poisson d'avril!

idag är det 1a avril! som kallas poisson d'avril i frankrike. vanligtvis sätter man fast en lâtsas fisk pâ ryggen pâ ngn nâr denne person märker det, typ en pappersfisk och skriver ngt pâ eller skâmtar som vi gör i sverige.
idag har jag:  skickat ett sms till min pappa dar jag skrev att jag ramlat i en trappa och brutit benen. han trodde pâ det och ringde i panik upp mig pâ mobilen (kanske liite elakt av mig eftersom han befinner sig far away from here) höhö. sen har jag en kompis som fyller âr idag, grattis!, och jag skrev till henne att jag hade hangt upp massor av foton pa min skola har i france pa henne. haha hon trodde pâ det och det ar val inte fôrans hon laser detta som hon inser att det var ett aprilskamt! sen nar vi kom hem forsokte vi lura min vardpappa att vi hade brakat skitlycket (vilket vi inte gor alls gor eller ha gjort) men vi brast i skratt nar jag skulle borja lâtsasgrâta!
imorgon kommer jag hem!!! (det ar inte ett skamt)


Postat av: parre

aprilapril! jag har inte lyckats lura någon, jag har däremot blivit lurad. ;P;P;P

2010-04-01 @ 22:38:05
Postat av: emma

åh, så kul att du snart är i schweden!

2010-04-02 @ 00:42:09
URL: http://gatanfram.blogg.se/



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva