J'ai été enfermé dans l'internat ce matin!

Idag kanske jag gjorde nâgot dumt; det beror pa om man ser det fran individens frihetssida eller fran internatets.
Jag har lyckats ta bort 4 timmar Litterature fran mitt schema (thanks god haha) och idag har jag tva timmars hala pa moronen. Innan har jag gatt upp som vanligt vid 6;45 men eftersom Collegiens inte har skola idag kan man sova tills de gar och ater frukost (trodde jag). Lycééns (alltsa min arskurs) gick som vanligt upp och at frukost tidigt medans jag lag och znoozade i en halvtimme. Heh; och nu kommer problemet. Jag forsokte hela kvallen igar (typ! nastan!) att leta upp en surveillant eller CPE eller liknande for att fraga om jag kunde ha en halvtimmes somorgon. men hittade ingen. Sa resultatet blir att nar jag gar upp vid 7.40 (!!!!!!) (SOVMORON FOR THE WIN!!!) sa fanns det inte en kotte nagonstans. Nar jag fixat mig tills klockan var 20 over 8 (ja jag drog ut pa det jattemycket eftersom jag var skittrott annars gor jag mig klar pa 10 minuter..) sa gick jag ner och forsokte ga ut, men nej. Dorren var last. LAST! Ingne panik men massa tankar om min flykt som sakert redan var fullbelastad med utskallningar och konsekvenser. jag tankte starta brandlamret for att ha en ursakt att ta nodutgangen, eller bara vanta tills nagon kom tillbaka.. typ.. vid klockan 17;00 vill saga...
Men da kom jag pa att jag sett staderskans vagn nagonstans och letade upp henne och somtur var har hon nycklar och kunde OPPNA!
Sen nar jag kom till matsalen hade de redan packat bort frukosten och var pa vag att ga.. och da fick jag mig en utskallning pa franska. PARDON pardonnnnaaa mee excuse me Fôrlat for fan jag ville ju bara ha 30 min sovmorgon!
héhé aldrig mer. sa nu vet ni dar hemma som har sa manga sovmornar att ni inte behover vakna attt i frankrike finns det inte ett ord i lexikonet som heter sovmorgon inte.
// Ida som borjar klockan 10 och som skall ga ut i Barr i iskallakylan och ata sitt Petit Pain Coco alldeles själv!
( Senare idag skall jag traffa Billie i Strasbourg sa det blir bra tillslut;D )

Postat av: parre

haha, ida ida! idag började jag kl 1. :) saknar du sverige än?

2009-10-14 @ 16:57:55
Postat av: Emma

konstiga franskar som inte har förståt poängen med sovmorgonar! :D

2009-10-14 @ 18:07:39
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej saknar inte sveeeje

2009-10-14 @ 21:06:09
Postat av: Annie Z

har aldrig fått utskällning på franska på det sättet. coolt. nu kan du bocka av i erfarenhetsregistret

men ida, du får väl åtminstone ha sovmorgon "hemma" hos värdfamiljen?



hoppas du hade det kul i strasbourg med billie!

special hug 4 u

2009-10-14 @ 22:14:53
Postat av: Annie Z

det där med bocka av i registret skulle va inom stjärnor* hähä.

2009-10-14 @ 22:16:43
Postat av: Helvetes bra tema till kommande filmprojekt tycker du inte det!

2009-10-16 @ 21:13:55
Postat av: Josefin

2009-10-20 @ 09:46:13
URL: http://drinkfreshlemon.blogg.se/
Postat av: Josefin

glomde ju kommentaren... Idag borjar jag 14.00. Likvall maste man ga upp klockan 6.30!!!!



2009-10-20 @ 09:47:01
Postat av: Tiny

själv går man upp klockan 6 varje morgon (utom på onsdagar, då går jag upp tio i 7) så jag har det lite värre än dig haha men å andra sidan blir jag inte inlåst om jag råkar försova mig... vilket kan hända lite då och då. idag missade jag förresten bussen. hur är bussarna och chauförerna i frankrike? min busschaufför åkte från mig när jag spurtade till bussen imorse. såg den komma och började RÅspringa och bussen stannade för att plocka upp en tjej men sen när jag precis var vid de bakre dörrarna åkte den iväg! dumma, dumma busschaufför, använder han inte backspeglarna? usch busch...

2009-11-03 @ 20:30:23
URL: http://tinyz.blogg.se/



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva