1 MEC & UNE MEUF... JE ME DEMANDE QUAND?

Veckan som gick var bra.
High:
Vi fick värme i elementen pâ internatet.
Jag trâffade Billie i Strasbourg; wonderful. Sâg snygga killar dâr och darmed ar hoppet inte ute. VI var bla pa Lafayette och sag en blackpenna för 800€ = 8000 kr (lite overdrivet va?). 
*blev vän med Quentin; en jatteglad kille i terminal S med brunt lockigt har. Han spelar piano och sa att han gillade min kladstil.
*blev bjuden pa tva fester; les deux en novembre.
*var i Straszbourg igen och spratt runt med min vardfamilj. Jag alskar att aka sparvagnen dar.
*forstod en mening pa Philosofin: Suffit-il d'être different des autres pour être soi-même? Vilken ar en vacker mening!
*gjorde ett pre-test for att kunna gora Cambridge Exame i engelska hâr. Hoppas det hâller..! 
*sâg en bra film igâr som heter LOL. EN fransk film. Och av alla filmer jag sett sen jag kom hit var det en av de bâsta! Like.
*mina pâron kommer nasta vecka! Och sen PARIS om 12 dagar!!!!! 

Low: Det ar kallt. SVINKALLT. IL FAIT UN CANARD ICI. Familjen har inga element och det ar 15 grader kallt inomhus.
Det kanns som om jag inte lar mig franska. (vilket inte är bra ju héhé)

LOVE PEACE AND I LOVE PARIS // Ida


Postat av: parre

dude, du har 8 månader till att lära dig franska, du kommer vara asbra på franska snart!! vi har också gjort pre-test till cambridge bajset, as svårt! känner mig fruktansvärd dålig på engelska, he he

2009-10-18 @ 13:43:24
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: Andrea

il fait putain froid ici aussi. jag far kramper i benen om nätterna dudette! MEN SNAAAART ÄR DET PARIIIISSSSS!

2009-10-18 @ 16:00:23
URL: http://andreaenfrance.blogg.se/
Postat av: Annie Zukino

bara prata på! och försök stänga av dåligt språksjälvförtroende. för mig är du redan duktig c:

je t'aimes!

2009-10-18 @ 21:28:34
Postat av: Anonym

snygging , jag vill krama om dej !

2009-10-18 @ 22:19:18
Postat av: A´son

Salut!

Din franska överskrider vad en annan någonsin har kunnat.Du ska bara komma på själv hur mycket du har lärt. Det absorberas via franska Bagetter ocg goda ostar.Eller kanska via små pittoreska byar och vackra vingårdar? Ska försöka få mini A´na att skriva mer. Kom precis på att de aldrig läser din sida, ska visa dem. Bra att du testar på engelska oxå. Jämfört med grodätarna är du en stjärna! Glöm inte det!

kRAMAR

Kram

2009-10-19 @ 23:00:46
Postat av: Josefin

Oh! har du sett j'ai tué, ma mère!

Isafall maste du se den. Den ar pa kanadensisk franska som man VERKLIGEN INTE fattar alls men jag sag den med fransk undertext.



OCH JAG AR SA PEPP INFOR PARIS

2009-10-20 @ 09:43:27
URL: http://drinkfreshlemon.blogg.se/
Postat av: Tiny

oj oj oj ! med sådan inomhustemperatur får du se upp så att du inte blir sjuk eller catch a cold. mycket te med citron och honung samt tjocka, varma kläder råder jag dig! minns du hur det var i hastings? jag minns fortfarande den horribla förkylningen jag hade, det är ingenting jag skulle vilja uppleva igen. och du som åkte på... ett virus? ta hand om dig och din späda kropp säger jag bara!

bisous<3

2009-11-03 @ 20:38:38
URL: http://tinyz.blogg.se/



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva