att overleva natten hos vardfamiljen

ZUT:
inatt var jag nära pâ att förvandlas till en snögubbe. det ar sâ j***la kallt i huset. igar var det sakert 12 grader for elden "funkade" inte. aaah. min näsa var som en isbit och jag sov med mammasdunsovsäck under duntäcke och frös ändâ. POURQUOI PAS LE CHALEUR? brukar normalt langta till snon vid den har tiden pa aret, men nu fruktar jag den eftersom jag vet att huset kommer bli en iglo. (och det gor saken inte battre att fonstrerna ar oppna heller). fattar inte hur pappan kan komma nertrippande pa glatt humor varje morgon i shorts och tshirt medans jag, glad over att jag overlevde natten, sitter vid frukostbordet nedkyld och vantar pa att fa dricka varm mjolk som kan tina upp mig!

ar inne i en period dar des choses me nervent trop. cretins, connarsssssss tous les français!
ikvall skall jag upp till norra alsace for min familj ar bjuden till en middag hos vanner dar! jag har aldirg varit norr om straset forr sa det blir nytt for maj. har ju utforskat sodra alsace pa lovet!


Postat av: Billie

NORRA ALSACE! Det var som fan! Mina hemtrakter ju. Varför svängde du inte inom mitt lyxiga crib? Så hade vi kunnat ta en liten runda till tyskland och bränna bort all pain-au-chocolat. PUSS PÅ DIG VI SES SNART I LUND

2009-11-29 @ 21:27:06
URL: http://billieenfrance.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får lära dej hurman fixar eld i spisen o erbjuda dej att tända där,,,, så kallt kan väl inte vara bra att ha det inomhus!!

Fransmän är väl inte snåla eller??



klem mamut

2009-11-30 @ 21:39:53
Postat av: Maja.

usch, hatar kyla, speciellt när man ska sova...

2009-11-30 @ 22:26:45
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: A.Z.

"Fransmän är väl inte snåla eller??" - OM dom är. i alla fall när det gäller nyttiga och saker för det goda syftets skull. värme MÅSTE man för fan få ha på under vintern så man kan leva som en människa. inte som nåt djur. jeeeeez.



kolla din brevlåda fresten.

la bis <3

2009-11-30 @ 23:50:24



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva