julen i alsace börjar snart.. kanske

Idag sag jag Twiligt 2 i Strasbourg med 4 andra tjejer. Det bästa med filmen var när Lykke Li's lât Possibillity spelades.
Straset kallas the capital of christmas in europe och ja, det kan jag nog stärka. överallt finns julpyntningar och julbelysningar och dekorationer och en enorm julmarknad med tusen prytlar att köpa och äta. skitmysigt =)
idag ât jag "Pain perdu" som ar torr baguett drankt i mjôlk, âgg och socker (sâg skitâckligt ut och det lâter inte lockande) men faktulm var att det var gotteligottgott! skall gora det i sverige och bjuda alla mina vännor.
pa internatet hanger nu tre julgranskulor i skrivbordsmalpan. en jag snodde fran julgranen i hallen till internatet; en jag tog pa Rivetoile i Strasbourg (den rullade pa golvet) och en jag tog i la Bagagerie i skolan.
Har ingen julkansla i vardfamiljen. Forsokte i sondags med att saga "idag ar det en dag som kallas forsta advent i sverige......"
"hmm joo.. har ocksa"
"ehm.. man firar den med at tanda ett av fyra ljus och typ dricka varmglogg och sa.."
"MM.. jo det forekommer ibland har"
ja. sa gick det! forsokte fa fram julpynkt och ljusstakar (om det nu finns ngt) i huset




men det gick inte. fast varfor pynta inomhus nar alla i alsace hanger julpyntet pa utsidan av husen?

men i alla fall raddar jag julen i lilla BARR. bakar namligen lussebullar pa sondag. joppey
KRAM

Postat av: Anonym

så målande .... varför pynta inne när man kan lysa upp hela världen med energilampor? ute?

ses snart

ps jag bakade också lussebullar , köpte en cool tredimentionell julstjärna mysig

pussar mamut

2009-12-02 @ 22:04:14
Postat av: parre

ih, inte långt kvar nu ida jan! NÄSTA VECKA FFS! :D:D:D

2009-12-02 @ 22:34:41
Postat av: Anna

äh, skit i julsaker. JAG BOJKOTTAR DET! eh. okej. förutom att jag köpte två julgranskulor igår. HEH. men liksom. julsaker behövs inte. det funkar att leva utan dessa meningslösa saker. på minimun. mat och sömn är bäst.

signar ut från onödig kommentar sorry

2009-12-03 @ 16:39:40
Postat av: Emma

SNART KOMMER DU HEM!!!!!!!!!!! <3

2009-12-05 @ 10:14:11
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: billie

IDA IDA IDA! Du hinner inte ta en sväng förbi Strasset INNAN du far hem så att vi kan avnjuta allt kitschigt pynt ihop lite? jag saknar dig

2009-12-06 @ 10:14:54
URL: http://billieenfrance.blogg.se/



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva