idag firar vi ST. NICOLAS

vardpappan har bullat upp med typsika alsaciska julkakor pa bordet, tant ljus (vilket inte hander ofta), stallt fram des bols (ni frankrike-manniskor vet vad jag snackar om) som vi skall dricka varm choklad i, lagt fram mandariner (min nya favoritfrukt) och lagt fram mina lussebullar. idag firar vi st.nicolas. antagligen har det ngt med jul och gora och antligen fick ida lite julkanslor i sig! = mina lussebullar! iih bakade med akta opulveriserad marokansk saffran. jag vet inte om detta kommer bli middagen; skulle inte bli chockad. det ar mysigt har. och brasan brinner som alltid. katten jamar som en gaaaalllning (later som ett overgivet barn) och det kanske inte ar jattemysigt hahha.
innan kollade vi pa ett humorprogram pa tv och pappan och lillasystern skrattade sa mycket och sa lustigt att jag skrattade sa jag grät. haha. at deras skratt.
innan dess somnade jag i sangen under tacket. har varit helt off hela dagen. igar blev lyckat och inte lyckat. det beror pe hur man ser det. det var en fest for 250 personer inbjudna och musiken DJades av min kompis Benjamin, fan vad coolt det var att se honom in action! Sen dansade alla och hade kul. Och ja; lyckat. Sen vid 2 tiden var det ngr idioter som borjade braka, sadana som ingen kande som anda var dar. och thomas, varden som hade festen, fick avsluta den kvikt. men jag sag inte braket eller personerna som brakade sa for mig var festen anda lyckad.. vid 3 var vi hemma i Marions hus och somnade snabbt i en stoor sang och det fanns ELEMENT i rummet. gud jag har aldrig varit sa lycklig. eller jo. haha. men fatta nar man bor i ett hus dar enda varmekallan ar en brasa som ar urdalig och en vardpappa som hela tiden vadrar med tvardrag sa...
man anpassar sig. man acklimatiserar sig. man vänjer sig. detta ar inte Sverige och man far fan inte vara krasen for smasaker.
jag gillar frankrike ända.
om 5 dagar kommer jag flyga till sverige och ta mig till svagertorp dar jag kommer motas av min fanclub! FAB.


joyeux st.nicolas à tous!

Postat av: Annie Zukino

mih! och ett av dina fan väntar på dig i gbg.

älskar att vi snart ska ses!

joyeux st nicolas c:

2009-12-06 @ 21:57:55
Postat av: Emma

helt sjukt bra att du snart är hemma!!

2009-12-07 @ 17:09:01
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: A´son

VILKET HÄFTIGT JULPYNT! DÄR LIGGER VI I LÄ I DALBY. MEN KNÄCK HAR KOKATS OCH ADVENTSLJUSEN ÄR UPPE. LILLA A HAR PAKETERAT ALLT INKLUSIVE PAPPAS INNESKOR SOM HAN LETADE EFTER EN HEL DAG. VAD SOM ÄR INPAKETERAT AV MINA GREJER VET JAG INTE ÄNNU.

VI LÄNGTAR ATT TRÄFFA DIG!!!!!!!

KRAMAR

a´SONS

2009-12-09 @ 20:00:44
Postat av: Anna!

Ida! Vill ha nya inlägg, så fort du har tid :)

2009-12-30 @ 21:13:41



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva