Imorgon slipper jag äta internatbaguetten (om jag orkar gâ upp)

Mesdames, medmoiselles et mesieurs..
I helgen föjlde jag med Roxane, Morane och Guillaume pâ en minikonsert med ett lokalband. Det var i källlaren i en pytteliten bar och allt luktade mögel. Men det var i Strasbourg och att fâ sova i Straset âr bra för jag blir lycklig av att vakna upp till katedralens klockspel istället för en ilsken brand-alarmsinternatväckarklocka.
Här är en lât som var bra.



I helgen lagade jag köttbullar till min värdfamilj. Pâ receptet jag hittde pâ nätet stod de att det skulle ta 45 minuter. För mig tog det 2 timmar. Goda som fan blev de i alla fall, min värdfamilj har inte smakat bättre.
Kollade nyss pâ en bild som en kompis lagt upp pâ allas hat-älskade facebook. En bild pâ mig och henne där jag ser ut som en groda, eller som hon skrev "une grenouille suedoise"! Ehuw. Pâ tal om grodor har min värdpappa köpt grodlâr till mig! Eftersom jag nu smakat lite av alla lâckerheter som finns, kângru, gristryne, sniglar, kanin etc.. sâ ska denna fina välsmakande tradition fortsätta tycker han. Sâ nästa gang blir det grodlâr. Tur för mig att det inte är föran om 3 veckor eftersom jag âker hem pâ fredag!
Imorse kânde jag mig lite sjuk i magen eftersom en tjej pâ internatet spytt hela natten pga "la gastro" eftersom väggarna är papperstunna har jag inte sovit ett skit. Sâ istället fick jag lov att lâgga mig i bagageutrymmet i skolan (haha lâter skitfattigt och det är det ocksâ) och sova; sov i 3 timmar och nar jag vaknade var det lunch. Missade "tyvärr" tre timmars filosofi...
Nu är det sängdags. Sover hos en kompis för en gângs skull och inte internatet; rebell? Fick i alla fall tillstând och nu slipper jag höra den kräkande flickan hela natten. Jag och kompisen har gjort ansiktsmask, kollat pâ film och atit jordgubbar (!). Vardagslyx för engangsskull och jag âr sa jaaaaaaaaaaaaaaaavla glad att slippa den âckliga torra vita livlösa luftfyllda baguetten imorgon eftersom vi sakert kommer âta crepes till frukost har. Jag vill inte bo pâ internat mer. Ibland tror jag att de konstruerar internat bara fôr att det ska vara sâ ogästvänligt som möjligt. Hârda sängar, dragiga fönster, faktumet att de stänger av elementen innan kylan riktigt är över sâ man fryser med tâcke och filtar pâ natten, lite vatten i duschen, utegângsfôrbud, regler, kontroller etc. Ibland tror jag att mitt internat mâste vara värst för man fâr inte gôra ngt och allt âr sa strikt.
...imorgon ska jag i alla fall till Strasbourg och gâ pâ castingen "Fille et mère" för märket Comptoir des cotonniers, kan nog inte själv medverka eftersom min mamma inte är här...

BONNE NUIT TOUT MON MONDE.




Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva