j'étais fou de vous

Jag har haft ett jâttebra lov, som även blev förlängt med en extra veckas dansläger i Lorraine, brevid Alsace. Uppskattar verkligen dansen jag utövar här. Det är inte alls den ordinära dansen; pâ tvâ fötter i takt till musik. Denna dans, är konstig, invecklad, mycket kontakt med golv och andra människor. I en vecka har jag och andra franska dansöser krälat pâ golvet till regndroppsmusik, dansat i vinden utomhus med paraplyer, dansat i mörker.. inte bara det, har preparerat mycket inför vâr uppvisning i juli (kom och titta pâ den! hah) jag har fâtt spela afrikans trumma, anvând regninstrument, arbetat med ren gyttja - i ansiktet, benen, hâret... mâlat pâ stora dukar och droppat färg. DET HAR VARIT UNDERBART! Vi bodde i bungalows och tog nattpromenader under stjärnhimmel, snackat i vâningssängskojor, dansat till min iPodmusik. hade knappt täckning pâ mobiltelefonen, det var ute i glânta vid en skog mellan berg i en dal.. âh! det var en av de bâsta veckorna under hela franrkike tiden. Har smakat chips med senapssmak vilket jag mâste börja importera till Svergie eftersom det var sâ fruktansvärt gott.
Ni som undrar hur the XX konserten var - den blev inställd tvâ dagar innan. HEHE jag var arg. Den kommer förmodligen âtertas i JUNI. Tur att jag är här dâ =) Stannar ju som sagt till juli för dansförestallningen.. haha där jag knappt dansar.
och ja, nu kânns frankrike skitbra. tillslut kan jag sâga det. jag undrar hur lânge det kommer hâlla i sig. hoppas i alla fall veckan ut.. haha! igâr sken solen fran den blâaste himlen jag ngnsin sett och solen vârme - hade inte jacka! gick sjalv ut i vinodlingarna efter att ha postatt X antal brev pâ posten ( âr stamkund dâr nu, nâr jag kommer in vet de att jag vill ha X frimùarken till la Suède) lyssnade pa musik och beundrade himlen som andrade farg nar solen gick ner...
och sen fick jag tillbaka lite bac blanc resultat. jag âr nojd âven om andra svenskar i frankrike verkar ha fâtt bâttre resultat. Pâ histoiran fick jag 6 av 20, pâ philosofin vet jag inte for lararen hade inte skrivit ngt. det var i alla fall rött kludd över allt. det stod i alla fall att " Vous avez fait des progrés remarquables". skall fraga la prof. 17,5 i engelska. 5 av 20 i géografi.. osv.
ikväll blir det mini fête pâ skolan (!) DJ-kväll for Haiti (sâ fransk att ha DJ överallt. jag lovar, pâ alla fester finns det DJs och DJ plattor mer eller mindre komplicerade. alltid) . Det blir intressant.
à tout!

Love me, Please love me med Michel Polnareff! Fin lât.

Postat av: parre

låter helt freakin' underbart ida jaan! är så glad att du trivs! puss!

2010-03-02 @ 19:38:39
Postat av: emma

vad bra att du är det bra! det gör mig glad!! pouss

2010-03-02 @ 19:55:16
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Anna

snutegul. läs mitt mail. je suis heureuse pour toi! bisous et calins och längtan efter dig lillen

2010-03-02 @ 21:44:10
Postat av: A´son

Oh la la. Det låter jätteläckert. Tu es superb!

Dansa vidare och njut!

kramar

2010-03-02 @ 22:45:32
Postat av: billie

härligt ida!

2010-03-03 @ 07:51:47
URL: http://billieenfrance.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din bästa vecka , så skönt och roligt för dej

Det kanske du kan fortsätta med här , jag har talat med Lennart som käner till den typ av dans

!

LOVE u

ses till la pasqua

mamut

2010-03-03 @ 21:53:50



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva