imorgon blir det solsken!

ERKÄNNANDE: jag har skolkat mer än 50 procent denna vecka. "Ojoj". Jag menar, jag har varit pâ varje lektion fram tills nu, typ. Att skolka i Frankrike är inte inte inte samma sak som hemma. (hehe oroa er inte mamma och pappa!) Här skolkar ingen. Ingen kommer heller försent heller, aldrig. Skol(k)personalen har koll pâ dig hela tiden, om du inte är pâ en lektion ringer de hem till föräldrarna, föräldrarna mâste skriva pâ ett gult kort att de var medvetna om att deras barn var frânvarande frân en lektion, man fâr kvarsittning och mâste ta igen den missade lektionen (vilket kan vara ganska viktigt eftersom de franska eleverna hinnre göra sâ sjukt mycket under 1 h). Men om man är svensk utbytesstudent kommer man aaaaaalllltid undan!Idag tog jag ledigt för att äta isglass i skuggan av ett träd tillsammans med kompisar som inte hade lektion. Jag vill ocksâ ha sommarlov och studentmössa pâ huvudet. Inte sitta instängd med 8 timmar filosofi i icke-ventilerbara klassrum med lârare med hökögon.

Jag är förövrigt sjuk och kunde inte vara i solen idag fast jag var det ändâ lite. Det var VARMT. Det blir varmare i helgen lovade de pâ la météo. Om en vecka är jag i Paris. Om tvâ veckor gör jag examen. Om fyra veckor medverkar jag i dansförestallningen. Om fem veckor âker jag hem!

Sâg pâ p3s hemsida att ALORS ON DANSE är populär i Sverige. Jag tycker han som sjunger ser ut som en trött dödskalleapa och att han sjunger sâ släpigt. Kanske âr det de smâ hundskâllen i bakgrunden som Bille la märme till som gör den populär hemma? Den är sâ dâlig sâ jag gillar den. Kul att lite fransk musik nâdde Sverige, men det finns bättre fransk musik, I promise.

Nu mâste jag gâ och snyta mig.


Postat av: Moa

Alors on danse var vår praglåt no. 1! japp den är populär, vi ska spela den på flaket nästa vecka med:)

2010-06-05 @ 14:41:56



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva