och hur gâr det i skolan för mig?

hejsan allihopa!
halva bac-blanc-veckan har gâtt och lovet borjar narma sig. jag var medveten om att bac blanc ar svar. men det ar den inte! den ar sjukthelvetesnputainskit svar! jag har i alla fall forsokt att skriva bac blanc varje dag och ar nojd med min insats hitintills:

dag 1. 2h litteratur (jag har hoppat litteraturkurserna redan andra veckan i franrkke) sjukt svart att forsoka skriva analyser om bocker man inte last. sa jag gjorde en "planning" for vad jag skall gora till sommaren, hosten.. framtiden. och skrev annat. tyvarr glomde jag allt sen pa internatet i datorrummet sa nu ar det ngn fransyska som atagligen kastat allt. men jag har ju en framtid en dâ! pa eftermiddagen var det bac blanc i engleksa, vilket gick bra, till och med fransk-engleksa oversattningen.

dag 2. 4h filosofi. f y r a  t i m m a r. nar jag gick in pratade jag med vakten och sa min urtjatade ursakt "eeh jag ar ju svensk .. sa om jag inte klarar av det kan jag fa ga ut da?" "hehe ja du kommer nog inte skriva ngt 'grande chose'" sa han. och jag tankte att jag ger det 1h. men faktum ar att jag faktiskt satt de dar 4 timmarna och betade mig igenom fragan som var sjukt omfattande. det ar svart att skriva om ngn man inte har sa bra kunsakp om men jag grubblade och grubblade och fick tillslut ner 3 sidor. jag ar faktiskt sa sjukt stolt over det! efterat var alla terminales = treor helt dasiga i huvet efter allt tankande. pa eftermiddagen blev det bac i sport badminton. det var kul.

dag 3. ingen back! bara vanlig 2h lektion géographie med varldens mest cyniska larare Madame Liebeaux!

dag4. ja, det ar imorgon det och da ar det bac i HISTORIAAA!

dag 5. har inte kollat bac blanc schemat annu for fredagen!

en annan kul sak ar att idag pa geografin fick jag tillbaka ett prov (man skulle skriva en uppsats om en historik text under lektionstid) och jag fick BETYG for forsta ggn! helt otroligt! jag har varit NOLLAD i 5 manader dvs, jag har inte fatt betyg! och nu fick jag 6/20 (dvs i frankrike IG) men jag blev sa sjukt glad for denna 6.a! hahah. jag menar: om jag efter 5 manader far en 6a sa kanske jag kan arbeta mig upp till en 10 elr 12 inom 5 manader! da kanske jag "klarar" le bac  (examen) anda?? hehe. eller kan inte. jag far val se hur det gar! men mitt mal ar inte att vara duktigt i skolan eller klara baccen. utan att lara mig franska. och jag har kommit en bit pa vagen =)

BIOUS à TOUT LE MONDE!


Postat av: Mika

Jag är så stolt över dej Ida! :) <3

2010-02-03 @ 15:25:49
URL: http://cirkulationsplats.blogg.se/
Postat av: A´son

Toppen Ida. Vad du kämpar på och med alldeles rätt inställning.Du är jätteduktig! Man lär sig mycket av att bara försöka lösa uppgifterna.

Här kämpar vi med snöstorm. Kom nästan inte ut idag.

<kramar från oss alla

2010-02-03 @ 22:25:44
Postat av: Anna

tu n'as dit rien à moi!! fy vad kul!!

tänker på dig idag och att du provade. precis som jag. vi är allt bra vi.

love you.

2010-02-03 @ 22:33:08
Postat av: Johanna Bogren

Nice! du har ändrat på sidan lite :) vi har bac-blanc efter lovet så vi får la se hur det går ;)

2010-02-04 @ 16:48:16
URL: http://johanna-jetembrasse.blogspot.com
Postat av: emma

svar: haha, ida!! det tror jag också(eller jag vet nog faktiskt att jag är det..!! Puss <3

2010-02-04 @ 21:02:45
URL: http://gatamfram.blogg.se/
Postat av: A

och snygg ändring med de nya fotona föresten! c:

2010-02-04 @ 23:08:15
Postat av: Anonym

hello baby du är såååååååååååååå jäkla coooooooool modig sm få ,

lycka tiil med resten

lovet väntar

kramizar mamut!!!!!!!1

2010-02-05 @ 21:07:47
Postat av: Josefin

IDA! vad très très duktig du är. kääämpa vidare! du, jag tror att franskan följer en exponentiell förändringskurva (hahahah, ursäkta alltså. men i klarspråk: att det går långsamt först men sen skitfort när det väl lossnat. att lära sig alltså. det är vad jag alltid hoppats iaf..), vilket skulle innebära att du kommer lära dig så mycket mer under de återstående fem månaderna än vad du gjort hittills.. :D väldigt fint med bilderna btw, och fy vad trevligt (på tal om bilder) du och billieboy verkade ha det i strasset häromsistones.. :O vilken optimal kväll!! och vad snyygg fransosguiden var, hähäh. på tal om just det så har jag faktiskt hittat en av fransmännen som jag.. träffade (ehe) i barcelona i sommras, på facebook. hade bara hans förnamn och vistelseort (paris, mais oui) att gå efter, och kan ju medge att jag gjort någon sökning innan (för han är verkligen trop belle alltså), utan resultat. men till slut hittade jag en kille med hans namn och en någorlunda lik profilbild (var tagen på håll, med massa andra), chansade, och oui! och! han kommer ihåg moi! haha, mycket fett, det hela. speciellt med tanke på att jag faktiskt ska till la france nu i vår!! ska till paris i påsk! lite närmre dig alltså, ida. väldigt trevligt.

ha det bäst tills vidare! bisoussss

2010-02-09 @ 18:24:00



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva