Lördagskväll

  • Ah, värdfalmiljens TV small när jag startade den. Den lät konstigt och det stank bränt plast, skärmen blinkade och helt plötsligt POFF slocknade allt. Det är den tredje TVapparaten som gâr sönder sen jag kom hit. Men det är ju inte sâ konstig när deras kontaktuttag hänger ut frân hâlet i väggen pâ en liten skör sladd. Varken min värdpappa eller mamma är här..reaktionen kommer först imorgon!
  • Idag hade jag min första skoldag pâ en lördag. Det var sâ himla utmattande, om man är svensk är man van vid 5 dagars skola och 2 dagars helg. Resultatet när jag kom hem till vârdfamiljen var att jag somnade sittandes i min säng. Min värdsyster trodde jag gjorde meditation, nej jag sov! Men jag har varit riktigt trôtt hela veckan. Sover med ôppna fônster pâ internatet och varje morgon kl 4 tommer supermarketen brevid sin glasâtervinninscontainer sâ det krasar och klirrar som fan. En uggla har bosatt sig i ett träd utanför fönstret och hoar monotomt hela tiden. Folk kör bil hela natten med skiiithög musik och tror att det är party bara för man spelar techno. Min granne vägg-i-vägg har börjat snarka vilket fâr de papperstunna väggarna att skaka. Tack den som uppfann öronproppar
  • Jag har börjat plugga till le baaac som jag tillslut gör! Filosofin är utesluten ur min "det-kommer-säkert-gâ"-plan. Le bac âr examensprov under drygt 1 vecka dâ alla fransmän i sista âret ska visa vad de har lärt sig under sina skolâr. Det är helt sjukt hur de kan fâ in allt i huvudet när de fyller hela antecknigsblock under en lektion. Detta har jag gett mig in pâ, halv seriöst men det blir vâl ett bra sätt att se om jag har lärt mig ngnting i alla fall.
Här om kvällen blev det en liten picknick i vinodlingarna med Assiaaaa!
Barr sedd frân det lilla vita huset bland vinodlingarna. En plats man kan fly till lätt och bara sitta och tittta pâ det Alsaciska landskapet. Lângt borta i horisonten ser man bâde Tyskland och Schweitz.
Vi kollade pâ TITANIC och grät redan nâr Jack klev ombord.
Dagen efter ât vi pétit pain pâ hennes balkong i solens ihärdiga gassande. Pâ kvällen var jag röd som en kräfta som min vârdfamilj sa och jag kunde inte ligga pâ rygg under hela natten eftersom det sved. Manon var ute i solen i 30 minuter och kommer in brunare än min värdbror; sâ gâr det nâr man är franskyska!

Postat av: Anna

måste hålla med föregående talare i förra inlägget: FANTASTISKA MÄNNISKA!! galet hur glad jag är över att du är min syster. lillen fo life.

snart blire hispetroll à paris ;D

2010-05-29 @ 22:52:18
Postat av: A´son

Man blir rent avundsjuk vad du har fått vara med om.Detta kan man aldrig ta ifrån dig. Såväl det positiva som det negativa. Men allt gör att du har vuxit som människa. Och vilken tjej dessutom.

kramar A

2010-05-30 @ 21:28:01
Postat av: Anonym

Vilka upplevelser1 kan se dej framför mig när du tittar ut från fönstret och blickar ut på hela vida världen som ligger där framför dej

Lycka till ed dansen nu!!! Puss o kram mamut

2010-06-01 @ 20:12:44
Postat av: Anonym

LOVE LOVE LOVE come home soon

winnecot

2010-06-01 @ 20:14:14



Jag heter

Mail

Min hemsida

...och äntligen, det jag vill skriva